2024.04.15., hétfő - Anasztázia, Tas
Zalaegerszeg: 17o - 22o
Az ország 19 megyéjében

Nagy a csend Zalaegerszegen: alapítványi tulajdonba került a ZalaZone

Kovács Tamara | 2022. december 12. - 16:50
Nagy a csend Zalaegerszegen: alapítványi tulajdonba került a ZalaZone
Kutatóközpont, technológiai park, az autóipari gyártóknak és beszállítóknak megfelelő tesztkörnyezet. Csak felfelé lehet "bukni".Amikor Prof. dr Palkovics László akadémikust, a Széchenyi István Egyetem Széchenyi-díjas kutatóprofesszorát eltávolították a miniszteri székből, senki sem értette, pontosan mi történhetett, mondvacsinált indokok hangzottak el. Nos most egyhangúlag a kuratórium tagjának, egyúttal elnökének választották meg, annak aki ellátja a vagyonkezelő holding vezetői feladatait is.

Az Országgyűlés úgy döntött, hogy a Széchenyi István Egyetemért Alapítvány tulajdonába kerülhet a Magyar Államtól vagyonjuttatás keretében, így az Autóipari Próbapálya Zala Kft., a ZalaZONE Ipari Park Zrt., a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. és a Techtra Technológiai Transzfer Intézet Közhasznú Nonprofit Zrt.

A zalaegerszegi ZalaZONE tesztpályával együtt a hazai „autóipari Szilícium-völgy” részét képezik majd ezek a létesítmények. A cél, hogy a jövőben egy Magyarországon működő vagy ide készülő külföldi járműgyártó minden követelményének meg tudjon felelni az ország, amelynek Zalaegerszeg lesz a központja.

A ZalaZONE Járműipari Tesztpálya és a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. alapítói és fenntartói jogai az Országgyűlés döntése értelmében a győri Széchenyi István Egyetemet fenntartó Széchenyi István Egyetemért Alapítványhoz kerülnek. A meghatározó hazai mobilitási szereplők így hatékonyabban tudnak kiegészülni, együttműködni az egyetemi, képzési, tudományos világgal

– írja a weboldalán az elektromos járművek vásárlásának állami támogatását eddig intéző HUMDA.

A HUMDA terve az, hogy a ZalaZONE után a Hungaroringet is bevonja az együttműködésbe, ahol egységes mobilitási ökoszisztémát alkotva az eddigieknél is komplexebb módon lesznek képesek kapcsolatot teremteni az állami és a piaci szereplők között. Az Audi Hungaria az intézmény első számú ipari partnere. Emellett a Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpontja az autonóm közlekedési rendszerekkel és elektromobilitással kapcsolatos kutatások egyik hazai fellegvára, az intézmény portfóliójában olyan különleges képzés is megtalálható, mint az integrált motorkerékpár- és versenyszakmérnök szak.

Miért pont alapítványi fenntartású lesz a ZalaZone?

Erre a következő indoklás található a HUMDA közleményében: Az alapítványi fenntartás rugalmasabb működést tesz lehetővé a mobilitási területen, és így hatékonyabban lehet kiszolgálni az autóipari szereplőket, akik gyorsabban tudnak döntéseket hozni egy-egy beruházásról, fejlesztésről.

Az Országgyűlés által elfogadott törvény alapján a Széchenyi István Egyetemért Alapítvány tulajdonába további vagyonelemek kerülhetnek a Magyar Államtól vagyonjuttatás keretében, így az Autóipari Próbapálya Zala Kft., a ZalaZONE Ipari Park Zrt., a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. és a Techtra Technológiai Transzfer Intézet Közhasznú Nonprofit Zrt.

Nyilván mindez csak fél igazság, a teljes igazság odaát van.

Forrás: HUMDA

Fotó: ZalaZone Facebook-oldal