Az önkiszolgáló kassza és a bunkó eladó esete Zalaegerszegen

Sokan még mindig idegenkednek az önkiszolgáló kasszák kipróbálásától, mert tartanak attól, hogy elsőre nem sikerül minden gördülékenyen és „szégyenben maradnak” a többi, esetleg gyakorlottabb vásárló előtt. A pénztárost helyettesítő automata egyszerre áldás, ha sietni akarunk és átok, ha véletlenül elrontjuk a folyamatot. Ugyanis a kódkeresés a terméken, a helyes érintés, az áruszámoló pultra helyezés számos malőrt tartogat a vásárlók számára. Azonban a fizetés folyamatában elkövetett hiba, egy kisebb "bénázás" nem indok arra, hogy egy kereskedelmi dolgozó vulgárisan, mélyen megbántva szidalmazza a vevőt, mint ahogyan ez legutóbb egy zalaegerszegi multiban megtörtént.
A frisshirek.hu portál pont az a média hiány, ami egy működő demokráciában természetes kellene legyen, éspedig elfogulatlan, naprakész hírek közvetítője közéletről, politikáról, kultúráról, sportról egyaránt. Nálunk nincs és nem is lesz részrehajlás! Hogy ez így is maradjon, kérlek támogasd munkánkat adományoddal, hívd meg ismerőseid, hogy olvassanak bennünket és kerünk, kövess és lájkolj minket a közösségi médiában is.
TámogatásLegtöbben nehezen barátkoznak meg az önkiszolgáló kasszákkal, személytelennek, rugalmatlannak, embertelennek titulálják azokat.
Az automata kassza üzemeltetése nem azt jelenti, hogy a vásárlót magára hagyják, mivel a zónában tartózkodik legalább egy áruházi alkalmazott, aki felügyeli a működést és segít, ha szükséges. A kassza minden következő lépésről emberi hangon tájékoztatja a vásárlókat, abban az esetben is, ha elrontott a vevő valamit, hangosan"kiabál" egy eladóért, ilyenkor a vásárlónak várnia kell a bolti dolgozó segítségére.
A napokban Zalaegerszegen járt így egy hölgy, akivel a segítségére siető eladó nem éppen finoman közölte: "nem hiszem el b*zdmeg, a f*sznak kell mindent összenyomkodni" - írta le a történteket egy zalaegerszegi közösségi csoportban. A posztja alá, csak úgy záporoztak a hozzászólások, amelyekből kiderült, nem egyedi esetről van szó. A kommentelők úgy látják, annyira felhígult a szakma, hogy nehéz jólelkű, emberséges, kedves és udvarias eladókkal találkozni a boltokban. Ráadásul sokan felfigyeltek arra, hogy a bolti dolgozók sokszor a vásárlók előtt veszekednek, trágárul kiabálnak egymással.
A vásárlók többségét az is bosszantja, hogy a pénztárosok többsége olyan gyorsan lökdösi a vásárolt árut, hogy nem tudja abban az ütemben elpakolni - ez nem csak az idősek esetében igaz -, ezért is választják szívesebben az önkiszolgáló pénztárakat, még ha alkalomadtán ott sem egyszerűbb a fizetés.
Velem is lekezelően szokták tudtomra adni, hogy ne nyúljak olyan gombhoz, ami nem az én terepem. Kritikán aluliak. Kétlem, hogy ugyanaz az eladó lenne, mert velem már többször megesett, mindig másik eladó volt paraszt. Minek oda önkiszolgáló kassza, ha nem felhasználó biztos, azt nem értem... Kalap szart nem érnek azok a kasszák
- véleményezték a hölggyel történteket.
A multikban hiába olcsóbbak a termékek és nagyobb a választék, sokan döntenek úgy, hogy a kisebb boltokat részesítik előnyben, azokat, ahol még jó szóval fogadják a vevőket, emberként és nem bosszantó tényezőként kezelik őket, oda, ahol a munkájából adódóan, még az eladó van a vevőért, nem pedig fordítva.
Utálok boltba menni... majdnem mindennap valami megaláztatás ér, de legalábbis valami negatív "élmény"... jóformán már örüljünk neki, ha bemehetünk vásárolni és "kiszolgálnak"minket
-írta egy rossz tapasztalatokkal rendelkező multiba járó.
Hogyan működnek az önkiszolgáló kasszák?
Így!
- Egyesével le kell olvastatni a termékeket, majd a mérlegre helyezni, súlyellenőrzésre. A vonalkódolvasás úgy zajlik, ahogy a pénztárakban is látjuk, hamar meg lehet szokni, milyen távolságra kell helyezni a terméket a leolvasó egységtől. A sikeres beolvasást csipogó hang jelzi, ugyanúgy mint a szokásos kasszáknál.
- Válasszuk ki a fizetés módját, ami lehet készpénz vagy bankkártya.
- A kassza visszaad, és kinyomtatja a blokkot.
Fotónk illusztráció, forrás: Laurel.hu