2024.04.14., vasárnap - Tibor
Zalaegerszeg: 25o - 26o
Az ország 19 megyéjében

Letámadná egy orosz áruházlánc a magyar piacot is

frisshirek.hu | 2024. április 02. - 09:30
Letámadná egy orosz áruházlánc a magyar piacot is

A Mere nevű orosz diszkontlánc levélben közölte, hogy hamarosan Magyarországon is megkezdik a működésüket. Három év alatt állítólag 200 üzletet szeretnének megnyitni, és 700 milliós forgalmat akarnak elérni hazánkban.

A Mere nevű orosz kiskereskedelmi láncot (amelyet Oroszországban Szvetofor néven ismernek) 2009-ben alapították meg, azóta legalább húsz országban terjeszkedtek, köztük több európai államban is.

A haszon.hu számolt be arról, hogy nemrég birtokukba került egy februári keltezésű e-mail, amelyben az áruházlánc képviselői azt írták:

Örömmel tájékoztatjuk arról, hogy az európai Mere szupermarket-hálózat mostantól Magyarországon is elérhető lesz.

A haszon.hu szerint a levelet potenciális üzleti partnereknek küldték szét, és azt is vázolták benne, hogy

az elkövetkező évben húsz üzletet nyitnak Budapesten és az agglomerációban. A következő három évben pedig összesen 200 üzletet akarnak nyitni az országban, és évente 700 millió eurós forgalmat szeretnének elérni.

A portál azt írta, hogy a Mere – akárcsak az Aldi vagy a Lidl – egy úgynevezett hard diszkontlánc, vagyis a portékáit rendkívül nyomott árakon kínálja vevőinek. Mint írták, az üzleteik „meglehetősen spártai berendezésűek”, mert a termékeiket dobozokból, raklapokból kínálják a vevőknek.

A nyomott árakról az említett levélben is írtak az áruház képviselői. Azt ígérték, hogy

AZ ÁRAIK A PIACI ÁTLAGNÁL 20 SZÁZALÉKKAL ALACSONYABBAK LESZNEK
a gyártókkal való közvetlen együttműködés, a szigorú költségellenőrzés és a minimális kereskedelmi felár miatt.

Mint írták, elsősorban olyan vevőkre számítanak, akik átlagos és átlag alatti jövedelemmel rendelkező családos emberek, akik megtervezik vásárlásaikat, és heti 1-2 alkalommal keresik fel az üzletet. Az áruházban kapható termékek köre körülbelül 1500 cikkből áll majd: ezek között lesznek élelmiszerek, italok, iparcikkek és háztartási vegyi áruk, beleértve saját márkás termékeket is.

A Mere európai terjeszkedését az orosz–ukrán háború jelentősen lelassította: 2022-ben például Szlovákiában is meg akarták nyitni első üzleteiket, de az invázió miatt ez a terv végül füstbe ment.

Az üzletlánc a háborús szankciók, valamint az ellátási nehézségek miatt kénytelen volt bezárni osztrák, belga, francia, német, spanyol és brit üzleteit is. Azóta Belgiumban újra próbálkoznak, ezúttal MyPrice néven. A német Lebensmittel Zeitung tavaly szeptemberben úgy értesült, hogy

az orosz diszkontlánc a közeljövőben inkább Kelet-Európára koncentrál, mert a régióban a kiskereskedelmi piac fragmentáltabb, és az ellátás is zökkenőmentesebb.

Szerbiában például egy év alatt 13-ról 30 növelte egységei számát a Mere, és 48 millió euró árbevételt ért el. Litvániában pedig, ahol nagyjából kéttucat üzlete van, 50 millió eurós forgalmat bonyolított tavaly. Iparági szakértők szerint ebbe az átformált stratégiába illene bele a magyarországi terjeszkedés is.

Fotó: mere.ws